Mise en Place
Menu
FAQ

Heb je en vraag die hieronder niet beantwoord wordt? Neem dan contact met ons op!

Als je ziek bent bel je minimaal  24 uur van te voren en uiterlijk 09:00 uur ‘s ochtends naar het Support Office. Begint je shift al vroeg op de dag? Bel dan uiterlijk 2 uur voor start van je shift.

Ziekmelden doe je door te bellen naar 085 0240 130 in geval van ziekte, persoonlijke omstandigheden of uitzonderlijke situaties.

Je bestelt je kleding via onze MePshop. De artikelen zijn los te bestellen, dus geen paniek als je iets kwijt bent!

Mocht het zo zijn dat je te laat komt, bel dan naar het contactpersoon op locatie. Het nummer van het contactpersoon is terug te vinden in de briefing. Indien je op een shift staat met geen contactpersoon op locatie dien je het Support Office of jouw CityManager te bellen!

Als je van te voren weet dat je te laat gaat komen, door bijvoorbeeld vertraging met het OV, meld je dit zo snel mogelijk bij jouw CityManager of het Support Office door te bellen. Dan kunnen wij contact opnemen met de relatie zodat zij niet voor verrassingen komen te staan.

Bij Mise en Place werk je waar, wanneer en met wie je wilt! Ons werkaanbod varieert van voetbalwedstrijden, evenementen, festivals, concerten en beurzen door heel Nederland. Op basis van de regio waar jij werkzaam voor bent zijn de jobs, waarop jij jezelf kan aanmelden, zichtbaar in de app.

Je kan terecht bij Viviam Eikhout. Zij is vertrouwenspersoon gespecialiseerd in ongewenste omgangsvormen en integriteit. Als je behoefte hebt aan een luisterend oor, iemand zoekt om mee te sparren hoe je ergens mee om moet gaan, situaties van ongewest gedrag signaleert of zelf ervaart en dit wilt delen of hier hulp bij nodig hebt, dan kan je Viviam benaderen.

Je kan op de volgende manieren contact opnemen:
– Telefonisch via 06-20948291
– Whatsapp via 06-20948291
– Mail via viviam@viviam.nl
Je kan daarna zelf kiezen voor een afspraak op locatie of online.

Andere belangrijke informatie:
– Je kan Viviam vrijuit je verhaal vertellen in alle vertrouwelijkheid en geheimhouding (tenzij er sprake is van een strafbaar feit die iedere burger in Nederland verplicht is te melden).
– Als je eraan toe bent, ga je samen de mogelijke oplossingsrichtingen verkennen. Jij kiest zelf welke oplossingen het beste bij jou en de situatie past.
– Viviam helpt met het uitwerken van de oplossing, het evaleueren of de oplossing resultaat heeft opgeleverd of een andere richting te kiezen.
– Indien je alleen je verhaal kwijt wil, dan kan dat ook.

Via de app vul je jouw beschikbaarheid super easy in! Dit doe je op het dagdeel te klikken wat je aan wil passen. Elke keer als je erop klikt past het systeem je beschikbaarheid aan naar niet of wel beschikbaar! Zorg ervoor dat je elke maandag je beschikbaarheid voor de komende 2 weken hebt ingevuld, zo kunnen wij leuke jobs scoren op de tijden dat jij beschikbaar bent!

Geen paniek! Neem nog dezelfde dag contact op met het Support Office of jouw CityManager. Zij kunnen dit voor jou herstellen.

Een forecast is een voorspelling over een dienst. Hierom kan het gaan om tijden en aantallen. Wanneer dit staat aangegeven bij een job betekent dat deze aspecten nog concreet in de app worden gezet wanneer deze bekend zijn.

Dit betekent dat jou definitieve job kan verschillen van de forecast, wij zullen dit altijd met jou op voorhand bespreken.

Indien je staat ingepland op een reserve dienst hoor je op de dag zelf voor 11:00 uur ’s ochtends of er een dienst voor jou is vrijgekomen! Zorg ervoor dat je tot die tijd telefonisch bereikbaar bent.

Sta je een dag reserve en wordt je niet ingezet? Dan krijg je 1 uur uitbetaald (dit boekt Mise en Place voor jou in).

 

Heb jij jezelf aangemeld voor een dienst en kom je erachter dat je toch niet kan? Bel dan naar ons Support Office of jouw CityManager om de opties te bespreken. Houdt er wel rekening mee dat wij ons houden aan de regel ´ingepland is ingepland´ en dat we alleen bij uitzonderlijke situaties iemand van de planning afhalen.

Je uren voer je gemakkelijk in via de Mise en Place app. Bij het kopje ´uren & declaratie´ dit kopje kun je vinden in de plannings omgeving van de app. Je uren dienen binnen 4 uur na afloop van de job ingevoerd te zijn.

Check van te voren de shift informatie om te zien of je zelf jouw uren moet inboeken OF dat dit voor jou wordt gedaan!

Om in aanmerking te komen voor een vergoeding van de gemaakte reiskosten dien je vóór maandag 23:59 van de nieuwe week je declaratie in te dienen via de app. Dit kan onder ”Uren en Declaraties”.

Wanneer deze deadline is verstreken kunnen de gemaakte kosten niet worden vergoed.

Indien je een declaratie indient dien je de volgende documenten toe te voegen:

Openbaar vervoer
– foto of screenshot van jouw bus-of tramticket
– foto of screenshot van jouw treinkaartje (met datum, naam en kosten)
– PDF overzicht van reishistorie te downloaden via Mijn OV chipkaart

Eigen vervoer
– Foto met bewijs van de gereden kilometers

Overig
– Foto van de bon met de gemaakte kosten (met datum)

In de Mise en Place app onder het kopje ´gegevens & contracten ´ kan jij jouw contract zien! Dit kopje kun je vinden in de plannings omgeving van de app. Ook is het contract naar jou gemaild!

Ben je net verhuisd? Of wil je iets anders aanpassen? Dat kan super makkelijk in de Mise en Place app in de plannings omgeving.

In de Mise en Place app onder het kopje ‘gegevens & contracten´ kan jij je loonheffing aanpassen bij het potloodje bij ‘voel je zeker’. Hou er rekening mee dat je loonheffings aanpassing pas ingaat vanaf de eerste dag van de volgende maand.
In de Mise en Place app onder het kopje ‘gegevens & contracten´ kan jij je voorkeur doorgeven bij het potloodje bij ‘voel je zeker’!

Indien je een post hebt gelezen verdwijnt deze de volgende nacht van jouw tijdlijn. Niet getreurd! Binnenkort zijn deze posts te vinden in het archief.

Indien er een storing is in de Mise en Place app moet je dit altijd gelijk melden bij jouw CityManager of het Support Office. Het helpt heel erg als je een screenshot of schermopname en een beschrijving van het probleem mee stuurt naar Mise en Place. Als wij bovenstaande ontvangen gaan we gelijk aan de slag om dit op te lossen!

Jouw uurloon is afhankelijk van je leeftijd. Onderstaand een overzicht van de salarissen per leeftijd. Let op: de lonen zijn inclusief vakantiegeld en -dagen.
Op Koningsnacht (na 18:00 uur), Koningsdag, Kerstavond (na 18.00 uur), Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag geldt een toeslag van 50%. Tijdens Oudejaarsdag (na 18.00 uur) en Nieuwjaarsdag geldt een toeslag van 100%.

Zie de lonen HIER

Let op: Indien jij je loonheffingskorting uit hebt staan betaal jij ook nog loonheffing over jouw loon. Voor meer informatie over loonheffing check de volgende vraag

Jij kiest bij ons zelf of je wekelijks of 4-wekelijks uitbetaald wilt worden. Als je voor wekelijks uitbetalen kiest betekent dit dus dat je vaker kunt genieten van ‘The Payday Feeling’! Kijk goed in de shift informatie om te zien wanneer je krijgt uitbetaald, dit kan namelijk verschillen per dienst.

De ingediende declaraties krijg je altijd met jouw loon uitbetaald, indien je deze op tijd ingediend hebt.

In de Mise en Place app onder het kopje ´Uren & declaraties´ kan jij jouw loonstroken en jaaropgave zien! Dit kopje kun je vinden in de plannings omgeving van de app.

Indien je niet meer bij Mise en Place werkt is het nog steeds mogelijk op jouw loonstroken en jaaropgave te zien. Om deze in te zien kan je inloggen bij maqqie.app en daar kan je alles vinden!

Kijk hier voor een uitleg over loonheffingkorting! Indien je je loonheffingskorting aanpast wordt dit voor de volgende betaling verwerkt.

Voor alle vragen omtrent jouw loon kun je contact opnemen met: info@maqqie.nl

Per job bekijkt het Support Office of jouw CityManager de best mogelijke optie m.b.t. vervoer. Uiterlijk 3 dagen voor aanvang van het evenement neemt hij of zij contact met jou op om de mogelijkheden te bespreken. Indien openbaar vervoer niet mogelijk is zorgt het Support Office of jouw CityManager er voor dat er vanuit een centraal punt in de regio vertrek wordt georganiseerd, denk bijvoorbeeld aan een centraal station. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om vanaf dit punt jezelf naar huis te vervoeren. Indien je met OV gaat, check dan altijd even of je met 40% meereiskorting kan reizen.

Voor enkele evenementen is het mogelijk om met eigen vervoer richting de locatie te gaan. Indien dit het geval is zal het Support Office of jouw CityManager dit op voorhand met jou communiceren en dien je een parkeerkaart aan te vragen.
Afhankelijk per project worden de reiskosten vergoed. Dit is altijd terug te vinden in de app bij de shift waar je op staat ingepland. Om in aanraking te komen voor een vergoeding van je reiskosten dien je altijd je declaratie voor maandag ochtend 10:00 uur in te dienen.

Werk je op een jobpro shift met minder dan tien collega´s dan staat uiterlijk 3 dagen voor aanvang van de shift alle informatie omtrent het reizen in de shift informatie in de app.

Ga jij naar een job en hebben wij een auto voor je gehuurd? Dan zijn er een paar dingen om rekening mee te houden.
Allereerst informeren wij je met de tijd en Avis locatie waar de auto op je staat te wachten. Meld je op de locatie rond de aangegeven tijd zodat het zeker is dat er een medewerker van Avis aanwezig is om je te helpen. Is de aangegeven tijd niet handig voor je? Laat het ons dan weten! Zo kunnen we een tijd kiezen die bij iedereen zijn schema past.
Wanneer je de auto ophaalt is het van belang om je rijbewijs mee te nemen. Hierna volgen de instructies vanuit Avis. Controleer samen met de medewerker van Avis de auto op eventuele schade om hierover discussie achteraf te voorkomen. Vraag altijd waar je de auto + sleutel moet inleveren wanneer de vestiging gesloten is.
Tijdens het huren van de auto is het belangrijk om je aan de regels te houden van het verkeer. Boetes komen helaas ook binnen en worden naar de bestuurder doorgestuurd. Nadat de Job erop zit is het ook van belang dat je de auto meteen inlevert. Ga dus niet nog even langs je vrienden, opa en familie rijden. Hiervoor is de auto niet bedoeld. Laat daarnaast de auto netjes achter nadat je hem een dag hebt geleend.
TIP: maak foto´s of een video van de huurauto als je hem gaat ophalen en als je hem inlevert, zo heb je altijd bewijs bij de hand mocht er onverwachts toch een schade binnenkomen.

Hier vind je een overzicht van alle trainingen die beschikbaar zijn bij Mise en Place. Indien je verdere vragen hebt over de training kan je terecht bij het Support Office of jouw CityManager!

Gaat het jobpen jou lekker af en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Check dan de doorgroeimogelijkheden hieronder.

JOBPRO
Als Jobpro ben jij gespecialiseerd in het werken in de Hospitality. Doormiddel van de PRO training die jij hebt gevolgd ben jij helemaal klaar gestoomd om te shinen op VIP evenementen, Business lounges en andere grote horeca diensten.

JOBGUIDE
Als JobGuide heb jij een voorbeeldfunctie voor alle Jobpers. Jij begeleidt, ondersteunt en coacht hen waar nodig. Vooral voor nieuwe jobpers ben jij een vangnet en het aanspreekpunt.

Als JobGuide ben je altijd als eerste aanwezig op de job en ontvang je alle jobpers. Ook zorg je ervoor dat alle jobpers zich aan de kledingvoorschriften en grooming standards (van de relatie) houden.

Tijdens de job stuur je jobpers aan, daag je hen uit of zorg je voor de juiste coaching. Je leidt ze rond op de locatie, informeert ze en stelt ze gerust. Aan het einde van de job evalueer je de job met één of enkele jobpers op een positieve manier door middel van positief opbouwende feedback. Zo kunnen de jobpers zich blijven ontwikkelen!

JOBLEADER 
Als JobLeader ben jij de schakel tussen de jobpers, de relatie en Mise en Place. Als JobLeader ben je eigenlijk een ‘geheim wapen’. Jij bent van grote waarde voor de relatie en probeert, zowel gevraagd als ongevraagd, de partij tot een zo groot mogelijk succes te leiden. Dit doe je onder andere door middel van het aansturen van de teams, het overzicht behouden en een duidelijke communicatie te hanteren.

Als JobLeader ontwikkel je niet alleen je eigen talenten, maar ook die van je collega’s. Dit doe je door ze aan te sturen of uit te dagen, hierbij kun je ook altijd gebruik maken van de aanwezige JobGuides op de job.

BARHOOFD
Als barhoofd op locatie ben jij verantwoordelijk voor jouw eigen bar! Jij bent de schakel tussen jobpers, relatie en de coordinatie / Support Office. Jij bent van grote waarde voor de relatie en probeert, zowel gevragad als ongevraagd, de bar tot een zo groot mogelijk succes te leiden.

Je doet dit door onder andere het aansturen van teams, het overzicht behouden en duidelijke communicatie te hanteren.

COÖRDINATOR
Als Coördinator op locatie ben jij het eerste aanspreekpunt voor zowel de jobper van Mise en Place als relatie. Jij zorgt ervoor dat alle medewerkers worden ingecheckt en uitgecheckt en bent verantwoordelijk voor alle gewerkte uren. Daarnaast stuur je op locatie alle JobGuides en JobLeaders aan.
In alle situaties weet jij wat te doen en jij laat jezelf niet gek maken. Je blijft kalm, hebt overzicht en structuur en zorgt dat alle medewerkers op tijd in de barren zitten. Een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens!

TRAINER
Als het ontwikkelen van nieuwe talenten bij jou als muziek in je oren klinkt, dan is trainer worden misschien wel iets voor jou! Als trainer draag je bij aan de ontwikkeling en ontplooiing van nieuwe talenten. Jij verzorgt kwalitatieve trainingen die het opstapje zijn van hun carrière bij Mise en Place, maar die ook van belang zijn in hun verdere loopbaan. Op welke manier jij nieuwe talenten wilt ontwikkelen is aan jou.

Indien je trainer wilt worden kan jij contact opnemen het Support Office of jouw CityManager! Zij helpen jou verder bij deze nieuwe stap in je carrière.